Eper kalória

Az eper kalória tartalma igazán alacsony, akárcsak például a citrom, de kevesebb, mint például a narancs, vagy a fekete áfonya.  Az eper fogyasztása elősegíti a fogyást, ugyanis nagyszerű kiegészítője a fogyókúráknak. Továbbá a benne található rostok és magas víztartalma miatt gyorsan teltségérzetet okoz. Ha hirtelen megéhezünk, elég, ha megeszünk néhány szem epret. Ezzel nemcsak az éhségünk csillapodik, hanem a szervezetünk számára fontos tápanyagok jelentős részét is pótoltuk. A magas rost- és vitamin tartalmának köszönhetően pedig igazán egészséges nassolnivaló.

10 dkg eper kb. 32-35 kalóriát tartalmaz. Összehasonlításképpen az egész évben kapható alma energia tartalma egy közepes méretű alma esetén 50 kalória, de például egy közepes méretű körte kb. 100 kalóriát tartalmaz. 

Eper kalória tartalma

10 dkg ebből a zamatos bogyós gyümölcsből az alábbi értékekkel bír:

  • 32 kcal
  • 0,7 g fehérje
  • 0,3 g zsír
  • 5,7 g szénhidrát (cukor: 4,9 g)

Eperlekvár kalória tartalma

Érdekességként jó tudni, hogy 10 dkg eperlekvár kalória tartalma azonban már 237 kalória, amiből 58 g a szénhidrát.

Az eper glikémiás indexe: 40

Mi is az a glikémiás index? 

A glikémiás index – mely 1 és 100 közötti érték – segítségével meghatározható, hogy egy adott élelmiszer mennyire és milyen gyorsan emeli meg a vércukorszintet.

Az alacsony GI-jű élelmiszerek csak minimális mértékben emelik meg a vércukorszintet, míg a magas GI-jű élelmiszerek a glükózszint jelentős emelkedését váltják ki, és fokozott inzulinreakciót vonnak maguk után.

Ha megnézzük a különböző szénhidráttípusokhoz tartozó glikémiás indexet, látható, hogy egyes összetett szénhidrátok jobban megemelik a vércukorszintet, mint az egyszerű szénhidrátok. Mivel a glikémiás index segítségével arányaiban meghatározható, hogy a szénhidrátok miként hatnak a szervezet vércukorszintjére, fontos eszközként használhatod azt azon ételek és élelmiszerek kiválasztásához, amelyek rövid és hosszú távon segítenek a vércukorszint stabilizálásában, illetve ellátják szervezeted a szükséges energiával.

Az epret érdemes étkezés előtt – akár étkezések között is fogyasztani. Ilyenkor egy pohár vizet is célszerű fogyasztani vele, hogy a gyümölcs rostjai kissé megdagadjanak a gyomorban, ez ugyanis lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig laktassanak.

https://femina.hu/fogyokura/100_kaloria_gyumolcs/

Vissza a kategória cikkeihez