Eper kalória

Az eper kal√≥ria tartalma igaz√°n alacsony, ak√°rcsak p√©ld√°ul a citrom, de kevesebb, mint p√©ld√°ul a narancs, vagy a fekete √°fonya. ¬†Az eper fogyaszt√°sa elŇĎseg√≠ti a fogy√°st, ugyanis nagyszerŇĪ kieg√©sz√≠tŇĎje a fogy√≥k√ļr√°knak. Tov√°bb√° a benne tal√°lhat√≥ rostok √©s magas v√≠ztartalma miatt gyorsan telts√©g√©rzetet okoz. Ha hirtelen meg√©hez√ľnk, el√©g, ha megesz√ľnk n√©h√°ny szem epret. Ezzel nemcsak az √©hs√©g√ľnk csillapodik, hanem a szervezet√ľnk sz√°m√°ra fontos t√°panyagok jelentŇĎs r√©sz√©t is p√≥toltuk. A magas rost- √©s vitamin tartalm√°nak k√∂sz√∂nhetŇĎen pedig igaz√°n eg√©szs√©ges nassolnival√≥.

10 dkg eper kb. 32-35 kal√≥ri√°t tartalmaz. √Ėsszehasonl√≠t√°sk√©ppen az eg√©sz √©vben kaphat√≥ alma energia tartalma egy k√∂zepes m√©retŇĪ alma eset√©n 50 kal√≥ria, de p√©ld√°ul egy k√∂zepes m√©retŇĪ k√∂rte kb. 100 kal√≥ri√°t tartalmaz.¬†

Eper kalória tartalma

10 dkg ebbŇĎl a zamatos bogy√≥s gy√ľm√∂lcsbŇĎl az al√°bbi √©rt√©kekkel b√≠r:

  • 32 kcal
  • 0,7 g feh√©rje
  • 0,3 g zs√≠r
  • 5,7 g sz√©nhidr√°t (cukor: 4,9 g)

Eperlekvár kalória tartalma

√Črdekess√©gk√©nt j√≥ tudni, hogy 10 dkg eperlekv√°r kal√≥ria tartalma azonban m√°r 237 kal√≥ria, amibŇĎl 58 g a sz√©nhidr√°t.

Az eper glikémiás indexe: 40

Mi is az a glik√©mi√°s index? 

A glik√©mi√°s index ‚Äď mely 1 √©s 100 k√∂z√∂tti √©rt√©k ‚Äď seg√≠ts√©g√©vel meghat√°rozhat√≥, hogy egy adott √©lelmiszer mennyire √©s milyen gyorsan emeli meg a v√©rcukorszintet.

Az alacsony GI-jŇĪ √©lelmiszerek csak minim√°lis m√©rt√©kben emelik meg a v√©rcukorszintet, m√≠g a magas GI-jŇĪ √©lelmiszerek a gl√ľk√≥zszint jelentŇĎs emelked√©s√©t v√°ltj√°k ki, √©s fokozott inzulinreakci√≥t vonnak maguk ut√°n.

Ha megn√©zz√ľk a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ sz√©nhidr√°tt√≠pusokhoz tartoz√≥ glik√©mi√°s indexet, l√°that√≥, hogy egyes √∂sszetett sz√©nhidr√°tok jobban megemelik a v√©rcukorszintet, mint az egyszerŇĪ sz√©nhidr√°tok. Mivel a glik√©mi√°s index seg√≠ts√©g√©vel ar√°nyaiban meghat√°rozhat√≥, hogy a sz√©nhidr√°tok mik√©nt hatnak a szervezet v√©rcukorszintj√©re, fontos eszk√∂zk√©nt haszn√°lhatod azt azon √©telek √©s √©lelmiszerek kiv√°laszt√°s√°hoz, amelyek r√∂vid √©s hossz√ļ t√°von seg√≠tenek a v√©rcukorszint stabiliz√°l√°s√°ban, illetve ell√°tj√°k szervezeted a sz√ľks√©ges energi√°val.

Az epret √©rdemes √©tkez√©s elŇĎtt ‚Äď ak√°r √©tkez√©sek k√∂z√∂tt is fogyasztani. Ilyenkor egy poh√°r vizet is c√©lszerŇĪ fogyasztani vele, hogy a gy√ľm√∂lcs rostjai kiss√© megdagadjanak a gyomorban, ez ugyanis lehetŇĎv√© teszi, hogy hosszabb ideig laktassanak.

https://femina.hu/fogyokura/100_kaloria_gyumolcs/

Vissza a kategória cikkeihez