Eper hatása

Az eper hatása rendkívül jótékony a szervezet számára. Hiszen a vitamin– és ásványi anyag tartalma is meglehetősen magas és nagyon sok rostot is tartalmaz. Ráadásul nagy százalékban vizet is. Az eper egy nagyon népszerű gyümölcs szinte az egész világon ismerik. Az eper fajtái a koraitól a késői fajtákig több hónapon keresztül érlelik piros, zamatos gyümölcseit. Teljesen érett állapotában fogyasszuk az epret, éhgyomorra és az étkezések között. Rendszeres fogyasztásával – ami napi 20-30 dkg gyümölcsöt jelent – számos betegség megelőzhető. Hazánkban annyira népszerű ez a bogyós gyümölcs, hogy Eperfesztivált is tartanak a tiszteletére.

Eper hatása

  1. Igen alacsony tápértékkel bír, ahhoz képest, hogy milyen jóllakottság érzetet kelt, így kiemelt szerepet játszik a kalóriaszegény diétákban.
  2. Ezen kívül remek folyadék és vitamin utánpótlás a nyári nagy melegben, akárcsak a görögdinnye vagy a sárgadinnye.
  3. Nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat és gyulladáscsökkentő anyagokat, így hatékony segítség a gyulladásos megbetegedésekkel szemben.
  4. A benne található kálium jótékonyan hat a vérnyomásra és védelem a szív- és érrendszeri problémák ellen.
  5. Vizelethajtó tulajdonságának köszönhetően segíti a szervezet méregtelenítését is, különösen a máj és a vesék működését serkenti.
  6. Magas rost tartalmának köszönhetően jótékonyan hat az emésztésre, a gyomor és bél működésére egyaránt.
  7. Magas C-vitamin tartalmának köszönhetően fokozza az immunrendszer működését is.

Az eper gyógyászati javallatai:

  • gyengeség
  • máj- és húgyrendszer megbetegedései
  • kövek
  • húgysav a vérben
  • ásványianyag hiány
  • ízületi gyulladás és reuma
  • érelmeszesedés
  • magas vérnyomás
  • idegrendszeri zavarok enyhítése
  • kisgyermekek és idősek táplálkozása

Eper tárolása, fogyasztási javaslatok

Az eper magas víztartalma miatt rendkívül gyorsan romló gyümölcs. Érdemes a leszedést – vagy vásárlást – követően minél előbb elfogyasztani vagy feldolgozni. Az eper nem utóérésű gyümölcs, így érdemes optimálisan érett állapotban leszedni. Vagyis akkor, amikor már mindenhol szép piros, de még nem túlérett. Ekkor tartalmazza a legtöbb vitamint is. Ha nem tudjuk feldolgozni, vagy elfogyasztani, hűtőben néhány napig még tárolható. Érdemes zárd dobozban a hűtő alsó részébe rakni. Ugyanis az eper 90%-os páratartalom mellett és 2-3 Celsius fok között tárolható legjobban.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eper_(n%C3%B6v%C3%A9nyfaj)

Vissza a kategória cikkeihez