Eper diéta

Az eper diéta igazán könnyű fogyást ígér, melynek oka, hogy egyrészt szinte mindenki szereti, mivel nagyon finom, másrészt mielőtt megunnánk már vége is a diétának. Az eper nagyon gazdag vitaminokban, főleg C- és E-vitamin tartalma magas. Ezáltal segít a bőr fiatalon tartásában és a zsírégetéshez szükséges tápanyagokat is pótolja. Magas víz- és rost tartalmának köszönhetően pedig jótékonyan hat az emésztésre és jóllakottság érzését is kelti.  Mivel az eper szezon nem tart túl sokáig, érdemes minél előbb betankolni a vitamindús, zamatos gyümölcsből.

Az eper kalória- és szénhidrát tartalma

Az eper több, mint 90%-a víz, akárcsak a görögdinnye, vagy a sárgadinnye esetén, ezért kalóriát alig tartalmaz, 100 gramm eperben mindössze 32 kalória van. Ami ugyan magasabb, mint az uborka esetében amiatt, hogy a szénhidrát tartalma valamivel magasabb. A glikémiás indexe sem magas 40, így még a cukorbetegek is fogyaszthatják nagyobb mennyiségben is.

Eper diéta minta étrenddel

Fontos a diéta alatt – mint bármely más fogyókúra esetén is – a megfelelő mennyiségű víz fogyasztása, ami legalább két, két és fél liter kéne legyen naponta. A rendszeres testmozgás is elősegíti a fogyókúrák hatásosságát. Az eper diéta nem arról szól, hogy napokig csak epret kell enni. Ennek a lényege, hogy naponta legalább kétszer fogyasztani kell a friss gyümölcsből.

Minta étrend az eper diétához

1. nap

Reggeli: egy kis doboz joghurt, zabpehely, 5 dkg eper, egy bögre zöld tea

Tízórai: egy alma

Ebéd: 15 dkg sült pulykahús, egy bögre epres-spárga saláta

Uzsonna: egy marék mandula

Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű fokhagymás pirítós, egy szelet pulykasonka, egy paprika

2. nap

Reggeli: turmix egy banánból, 5 dkg eperből és egy pohár tejből, csipet fahéjjal

Tízórai: egy kivi

Ebéd: 20 dkg grillezett csirkemell egy bögre főtt zöldséggel

Uzsonna: egy marék eper

Vacsora: egy paradicsom, egy főtt tojás, zöldsaláta

3. nap

Reggeli: egy marék epres gyümölcssaláta, egy marék napraforgó, egy bödre zöld tea

Tízórai: 5 dkg zsírszegény sajt

Ebéd: 15 dkg grillezett lazac, egy bögre párolt spenót

Uzsonna: egy marék dió

Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, avokádósaláta

Az alábbi tippek segíthetnek még:

  • Ébredés után: Érdemes meginni egy pohár vizet legalább harminc perccel étkezés előtt. Segíteni fog a testnek felébredni.
  • Érdemes nemcsak epret fogyasztani a diéta alatt, mert azáltal a szervezet nem jut elegendő zsírhoz és fehérjéhez.

Természetesen a mozgás és életmód váltás nem hagyható ki, ha hosszútávra tervezzük a súlyunk elvesztését.

https://femina.hu/fogyokura/intenziv_zoldseg_gyumolcs/

Vissza a kategória cikkeihez